2on 2off

Hier kan je alles kwijt over de trainingen.

Moderator: Het Agilityteam

2on 2off

Berichtdoor tommy op di 20 jul 2010, 08:49

Hee,
vraagje.

Tommy heeft verschrikkelijk moeite met de raakvlakken. nu hebben we het commando zoek eraan gekoppeld dat gaat zolang je maar gewoon langzaam blijft lopen. Nou wil ik hem dus graag het 2e raakvlak opnieuw aanleren en dan met de 2on 2 off methode. zou dat kunnen denken jullie ?

ik ben al begonnen met gewoon de plank op het gras te leggen hem erover laten lopen wacht zeggen en klikken als hij met zijn achterpoten op het raakvlak staat en met zijn voorpoten op het gras. nou probeerde ik gister dus ook een paar x zonder wacht al ent oen zag je hem twijfelen moet ik blijven staan of.... :D dus ik heb er en heel goed gevoel bij.

Liefz,
tommy
Gebruiker
Gebruiker

Re: 2on 2off

Berichtdoor May Linn op wo 04 aug 2010, 17:37

Ja dat kan. 2off-2on is een heel duidelijke methode voor de hond (mits goed aangeleerd).
Ik begin altijd alleen met de eindpositie, zodra de hond die van alle kanten op snelheid kan opzoeken, zet ik hem verder de plank op. totdat hij 1 volledige plank op snelheid en alle positie's beheerst. Dan ga ik naar de hele kattenloop.
Paar puntjes om op te letten:
- altijd belonen op het vlak (enkel bij wedstrijden loop je dan niet terug, maar release je zodra de voorpoten de grond raken)
- train naast je release (bv Go) ook andere woorden, bv koelkast, waterijsje, ballon zodat je hond echt weet op welk woord hij mag vertrekken.
- daarnaast nooit corrigeren als ie wel per ongeluk vertrekt van het vlak voor de release, zet hem gewoon terug en beloon daar weer.
Zo voorkom je twijfel en kan je je hond opjutten naar het raakvlak omdat hij niet doorgaat op je opjutwoorden.
Afbeelding
May Linn
Gebruiker
Gebruiker

Re: 2on 2off

Berichtdoor tommy op ma 16 aug 2010, 19:21

dankjewel,

ik heb besloten om na mijn 1e 2 wedstrijden te gaan beginnen want hem het in 3 weken aan leren is me te kort dus na 25 september begin ik met de 2on 2 off :D
tommy
Gebruiker
Gebruiker

Keer terug naar Training